DE EXORCIZANDIS
Harpa eta kantua, Satanen aurka. Exorzisten eta kantu lauaren tratatuak, XVI.-XVIII. mendeak
PROGRAMA
PASCAL CAUMONT - MANUEL VILASDE EXORCIZANDIS. Harpa eta kantua, Satanen aurka. Exorzisten eta kantu lauaren tratatuak, XVI.-XVIII. mendeak |
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Pascal Caumont, ahotsa Manuel Vilas, harpa |
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Tiento de falsas de primer tono |
Pablo Bruna |
(1611-1679) |
Magnificat de primer tono |
Pablo Nasarre. Escuela Música, Zaragoza, 1724 |
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Conjuro contra tempestades(2º tono) Antífona: dominator domine |
Himnario español, siglos XVI-XVII |
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Diferencias sobre ut, re, mi, fa, sol, la |
Andrés Lorente |
(1624-1703) |
Quem terra pontus (himnoa Andre Mariari) |
Antonio de Cabezón |
(ca. 1510-1566) |
Tibi Christe splendor patris. (himnoa San Migel goiaingeruari) |
Andrés Lorente. “El porqué de la Música” (Alcalá de Henares, 1672) |
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Intabulación para arpa sobre el Himno de Tomás Luis de Victoria |
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(ca. 1548-1611)
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Obra de quinto tono |
Antonio Brocarte |
(1629-1696)
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Psalmo 119: Ad dominum cum tribularet clamavi |
Salmos contra duendes y brujas que se han de decir andando por una casa encantada Libro de conjuros. (Diego de Céspedes, Pamplona 1641) (Antifonario Romano, Grenoble 1741) |
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Psalmo 120: Levavi oculos meus in montes |
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Minué del diablo |
Anónimo para arpa (siglos XVII-XVIII) |
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Psalmo: Exurgat Deus |
(refiere San Atanasio que preguntando a un endemoniado qué oración o palabras temían los demonios más de todo el Testamento Viejo y Nuevo, respondió que el principio del psalmo “Exurgat Deus et dissipentur inimici eius”) Benito Remigio Noydens, “Práctica de exorcistas y ministros de la Iglesia” (Barcelona 1693), 155 or. Francisco de Montanos, Arte de Canto Llano (Madrid, 1712), 36 or. |
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Himno: Lucis creator optime(argiaren sortzaileari) |
Himno, Granadako katedrala |
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Ave Maris Stella |
Himno, Francisco Fernández Palero (siglo XVI) |
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Te Deum |
Acción de gracias cuando el poseído queda libre del demonio (Processionarium, Antonio Monroy. Roma, 1679) |
DE EXORCIZANDIS |
Antzina-antzinatik, harpak sendatzeko ahalmena eta deabruak uxatzeko gaitasun ikaragarria duela uste izan da, Saul eta David erregearen istorioak kontatzen digun moduan. Programa honetan, giza ahotsarekin partekatuko du protagonismoa. Izan ere, latinezko zenbait otoitzekin konbinatuta, ekaitzak saretzeko eta kazkabarra uxatzeko ahalmena zuen, xarmatuta zeuden etxeak askatzekoa, izurriteei aurrea hartzekoa eta bai jabetutako gorputzetatik deabruak kanporatzekoa ere. |