Tasto Solo
Guillermo Pérez, zuzendaritza
Tasto Solo Erdi Aroko musika-talde birtuosoak unibertso artistiko bat aurkeztuko digu, eta bertan, sakratua eta profanoa, literala eta alegorikoa, testua eta bere metatestua konbinatzen dira. Maitasunezko olerkiekin hitz egiten duten kanta lauak, errealitatearen eta metaforaren arteko konbinazio intimoak sortzen.
PROGRAMA
Ad missam
Kyrie
Izengabea. Monasterio de las Huelgas, Codex Las Huelgas
Sanctus
Izengabea. Bartzelona, Orfeó Català, MS I
Benedicamus Domino
Izengabea. Florentzia, Biblioteca Medicea-Laurenziana, MS 29.1
Estampidas
Chominciamento di gioia
Izengabea
Londres, British Library, Add. 29987
In pro
Izengabea. Londres, British Library, Add. 29987
Motetes
O Maria Virgo
Izengabea. Monasterio de las Huelgas, Codex Las Huelgas
Danse real
Izengabea. Paris, Bibliothèque Nationale de France, Le Manuscrit du Roy
Plus belle que flor
Izengabea. Monasterio de las Huelgas, Codex Las Huelgas
Quand repaire la verdor
Izengabea. Montpellier, Faculté de Médecine, MS H 196
Secuencias
Casta Catholica Anónimo
Monasterio de las Huelgas, Codex Las Huelgas
Maria Virgo
Izengabea. Monasterio de las Huelgas, Codex Las Huelgas
Anne-Kathryn Olsen (sopranoa)
David Mayoral (perkusioa)
Guillermo Pérez (organettoa eta zuzendaritza)
Tasto Solo
Erdi Aroaren amaierako eta Errenazimenduaren hasierako fintasun eta birtuosismo handiko errepertorioak berraurkitzen ditu Tasto Solok. Guillermo Pérez organetto-jotzaile eta sortzailearen zuzendaritzapean, Tasto Solok Europa osokoak diren antzinako musikako espezialisten talde aparta elkartzen du, emanaldi fin eta bikainak aurkezteko. Emanaldi horietan, hain zuen, ikerketa historikoa sormenarekin eta emozioak transmititzeko artearekin konbinatzen du. Publikoa liluratuta gelditzen da lehen unetik, Tasto Soloren nortasun paregabea eratzen duten sonoritate iradokitzaile eta ezohikoek bilduta. Hartara, taldeak rol erabakigarria izan du ahaztuta zeuden eta egun beren distira osoa eszena artistikoan berraurkitzen duten musika-errepertorioak berreskuratu eta hedatzean.
Tasto Soloren diskografiak, egun, hiru disko ditu, Belgikako Passacaille etxeak emanak argitara: Meyster ob allen Meystern, Le chant de leschiquier eta Early Modern English Music. Bi album horiek zenbaitetan jaso dute Diapason d’Or ospetsua eta era berean jaso dute nazioarteko prentsaren sari-kopuru handia, adibidez, Amadeus CD de Mes, Ritmo & Audio Clásica Excelente, Pizzicato Supersonic, Scherzo Excepcional, France Musique Coup de Coeur eta ICMA izendapena.
Taldea aldizka gonbidatzen dute antzinako musikako jaialdi ospetsuenetan eta kontzertu-aretoetan aritzera, eta haien artean hauek nabarmentzen dira: Palácio Nacional de Sintra (Portugal), L’Auditori de Barcelona (Espainia), Fondation Royaumont (Frantzia), Saintesko jaialdia (Frantzia), Berlingo Konzerthaus (Alemania), Wiener Konzerthaus (Austria), Laus Polyphoniae & AMUZ (Belgika), Concertgebouw Brugge (Belgika), Bruselako BOZAR (Belgika), Utrecht Oude Muziek Festival enblematikoa (Holanda), Cantar di Pietre (Suitza), Wratislavia Cantans (Polonia), Banchetto Musicale de Vilnius (Lituania), Radovljica Festival (Eslovenia), Bergen Medieval Music Days (Norvegia), Copenhaguen Renaissance Music Festival (Danimarka) eta San Petersburgoko Early Music Foundation (Errusia). 2020an, taldeak debuta egin du Ameriketako Estatu Batuetan, Arizona State University Herberger Institute for Design and the Arts erakundearekin elkarlanean antolatutako kontzertu-bira eginez.
Tasto Solo egonaldia egiten ari da egun Château de Bournazelen, Frantziako Errenazimenduaren leku historiko berezienetako batean. Taldea, era berean, bazkidetuta dago l’Académie Bach de Arques-la-Bataillen, proiektu berriak bururatu, sortu eta hedatzeko.